Gebruikers beheren
De beheerder van een team kan de gebruikers van het team beheren. Als beheerder van het platform kun je alle gebruikers beheren.
- Ga in het menu naar 'Beheer | Gebruikers'.
Je ziet nu een overzicht van alle gebruikers op het platform.
Gebruikers bewerken
- Klik op de naam van een gebruiker.
- Nu kun je de gegevens voor deze gebruiker bewerken:
- De rol is de rol op het platform. Een gebruiker kan 'Administrator' of 'Deelnemer' zijn.
- Creëer een link waarmee de gebruiker een nieuw wachtwoord in kan stellen. Dit kun je gebruiken als de gebruiker de mail van de functie 'Wachtwoord vergeten' niet ontvangt.
- Bewerk de toegang tot de teams.
- Je kunt de gebruiker in één keer toegang geven tot alle teams. We adviseren echter om hiervoor gebruikersgroepen te gebruiken.
Lees het artikel: Overzicht van rollen en rechten
Lees het artikel: Gebruikersgroepen
Nieuwe gebruiker toevoegen
- Klik bovenin het scherm op de knop 'Toevoegen'.
- Vul de gegeven van de gebruiker in.
- Selecteer de rol: 'Beheerder' of 'Deelnemer'.
- Voeg de gebruiker toe aan één of meerdere teams.
- Voeg de gebruiker toe aan één of meerdere gebruikersgroepen.
- Klik op 'Opslaan' om de gebruiker toe te voegen. De gebruiker ontvangt een e-mail met instructie om het wachtwoord in te stellen.
Gebruikers exporteren en importeren
Exporteren
- Klik op de knop 'Exporteren' om de gebruikers te exporteren naar een Excel-bestand.
Importeren
- Klik op de knop 'Importeren' om meerdere gebruikers in één keer toe te voegen. Gebruik hiervoor een Excel-bestand met de volgende kolommen: Naam, Organisatie, Email, Rol in toolkit, Naam groep 1, Rol in groep 1, Naam groep 2, Rol in groep 2, etc.
Na het importeren moet je de inloginstructies versturen.
- Selecteer de gebruikers één voor één of selecteer alle gebruikers door een vinkje voor 'Naam' te zetten.
- Kies vervolgens 'Bewerk geselecteerde items | Inloginstructies versturen'
Let op: de mail wordt ook gestuurd naar gebruikers die eerder al een uitnodiging hebben ontvangen.