Aan de slag met OGSM.online

Wat fijn dat je aan de slag wilt met het OGSM.online. We helpen je graag op weg met dit stappenplan.

Stap 1: Instellingen

We starten met het inrichten van de omgeving. Hiervoor hebben we de volgende informatie nodig:

  • De domeinnaam. De domeinnaam is de url waarmee het platform bereikbaar is. Standaard is dit een subdomein van ogsm.online, bijv. organisatie.ogsm.online.
  • Naam: De naam is zichtbaar in het tabblad van de browser en wordt ook in de uitnodiging voor nieuwe gebruikers gebruikt.
  • Teams: De namen van de teams, zodat we die kunnen klaarzetten.
  • Inloggen: Voor het inloggen zijn de volgende mogelijkheden:
    • E-mailadres en wachtwoord.
    • Entra ID (voorheen Azure AD genaamd): gebruikers kunnen inloggen met hun Microsoft-account.
    • LinkedIn: gebruikers kunnen inloggen met hun LinkedIn-account.
    • 2-factor authenticatie: gebruikers moeten bij het inloggen een authenticatie-app op hun telefoon gebruiken.
  • Instellingen:
    • Mogelijkheid om een profielfoto te uploaden.
    • Mogelijkheid om te koppelen met BI-software.
  • Teksten:
    • Uitnodigingen: deze worden gestuurd naar nieuwe gebruikers.
    • Tekst op het welkomstscherm van de OGSM-omgeving.
  • Bestaande OGSM's: Indien gewenst kun je ons bestaande OGSM's toesturen. Wij zorgen er dan voor dat deze klaarstaan in de OGSM-omgeving. 
  • Gebruikers: Indien gewenst kun je ons een lijst met gebruikers toesturen. Wij zorgen er dan voor dat deze worden uitgenodigd om op het moment dat de omgeving is ingericht.
  • Functioneel beheerder: De persoon die de omgeving beheert.

Om deze informatie door te geven ontvang je een formulier.

Stap 2: Inrichten van de omgeving

In deze stap gaan wij aan de slag. We richten de omgeving in. Wat doen we?

  • Registreren van de domeinnaam en activeren van de versleutelde verbinding.
  • Aanmaken en inrichten van de online omgeving (logo, kleurstelling, teams aanmaken, instellingen, etc.).
  • Optioneel: koppeling met Azure AD instellen en testen in samenwerking met de contactpersoon van de opdrachtgever.
  • Initiële content plaatsen (teksten uitnodigingen, tekst op het welkomstscherm, reeds aanwezige OGSM’s, etc.).
  • Gebruikers aanmaken en uitnodigen.
  • Trainen van de functioneel beheerder, zodat deze alle ins en outs van het platform kent.

Natuurlijk stemmen we dit proces af met jullie contactpersoon. Pas als deze akkoord geeft nodigen we de gebruikers uit.

Stap 3: Aan de slag

De ervaring leert dat gebruikers direct zelfstandig aan de slag kunnen. Een uitgebreide training over de werking van het systeem is niet nodig, maar een korte (online) demo van de mogelijkheden kan gebruikers op weg helpen. Belangrijker is een goed begrip van OGSM en het proces om plannen te creëren en te monitoren. Samen met de partners van Toolsfactory kunnen we bijvoorbeeld:

  • Een OGSM-training verzorgen.
  • Een team van OGSM-experts trainen in het werken met OGSM (en het OGSM-platform).
  • Gebruikers coachen bij het werken met OGSM.
  • Sessies faciliteren.

Still need help? Contact Us Contact Us