Organisatiestructuur instellen
Het instellen van de organisatiestructuur is niet in elke omgeving beschikbaar. Neem contact op met je beheerder of contactpersoon als je hier vragen over hebt.
Je kunt de organisatiestructuur instellen als je Beheerder van de omgeving bent.
Waarom?
Het instellen van de organisatiestructuur is belangrijk om OGSM's aan elkaar te relateren. Waarom?
- De gebruiker ziet de ingestelde structuur bij het selecteren van de OGSM's die hij of zij wil zien.
- Bij strategische keuzes ziet de gebruiker de gerelateerde boven- en onderliggende strategische keuzes (met hetzelfde label).
Organisatiestructuur instellen
- Ga in het menu 'Instellingen' naar 'Organisatiestructuur'.
- Start met het team dat bovenaan in de hiƫrarchie staat. Dit is bijv. het team van de directie of het MT. Klik op de knop 'Nieuw team toevoegen'.
- Selecteer een van de opties:
- Nieuw team: je maakt een nieuw team aan en kunt gelijk de rechten van dit team instellen.
- Bestaand team: je voegt een bestaand team toe aan de organisatiestructuur.
- Gebruik de knoppen 'Nieuw team toevoegen' om de organisatiestructuur aan te vullen. Onderaan kun je eventueel teams toevoegen die buiten de hiƫrarchie vallen, zoals losse programma's.
Wijzigingen aanbrengen
- Klik op het potloodje bij een team om het team te wijzigen. Zo kun je bijv.
- De naam van het team wijzigen.
- Het bovenliggende team wijzigen, zodat het team wordt verplaatst in de structuur.